Včera sme boli okolnosťami nútení predčasne uložiť naše Blaníky na zimný spánok...neprajníci by mohli povedať že na trvalý. Situácia, ktorá sa začala postupne odvíjať od júnovej havárie L-13 v Rakúsku bola sprevádzaná až niekedy zmätočne vydávanými AD od EASA. V nich sa najprv začali objavovať „zaujímavé“ hraničné hodnoty pre vyhodnotenie letuschopnosti: ako percentuálny pomer letu vo dvojom alebo akrobacie. Pravdepodobne následne nedošlo k dohode medzi výrobcom a EASA a 5. septembra EASA Blaníky definitívne uzemnila.
Zostáva nám teda pozorovať, ako sa situácia s udržaním letuschopnosti L-13 vyvinie počas tejto zimy. Blaníky by nám totiž chýbali a vízia hromadného prechodu na laminátové dvojsedadlovky je viac ako nereálna už len z jedného dôvodu...
Zostáva nám teda pozorovať, ako sa situácia s udržaním letuschopnosti L-13 vyvinie počas tejto zimy. Blaníky by nám totiž chýbali a vízia hromadného prechodu na laminátové dvojsedadlovky je viac ako nereálna už len z jedného dôvodu...