História nášho Aeroklubu sa dá občas dohľadať aj s dochovanej dokumentácie , ktorá je našťastie
ešte dostupná.
A tak z knihy štartov bezmotorového lietania z roku 1950 môžeme identifikovať zaujímavú udalosť :
Zálet vetroňa K7 Úderník 18.11.1950 na letisku Sliač
K histórii vetroňa K7 Úderník už bol v minulosti publikovaný článok na našom webe.
Dokumentuje to hlavne prítomnosť významného konštruktéra Antona Královiča v určitej životnej
perióde v B.Bystrici.
Konštrukcií vetroňov na Slovensku nevznikalo veľa a tento dvojmiestny vetroň svojimi parametrani
vtedy posúval lietanie a výcvik dopredu. V ďalších knihách datovaných v roku 1952 už nájdeme zápisy ,
keď vetroň K7 s imatrikulačnou značkou OK-0281 bol na Sliači zaradený vo výcviku nových pilotov.
Za povšimnutie z historických kníh štartov stojí , že v tom čase Aeroklub B.Bystrica už duálne operoval
z letiska Šalková aj z letiska Sliač .Následne (po výstavbe cementárne v B.Bystrici) bolo naše pôsobenie
na letisku Šalková ukončené a prenesené na letisko Sliač kde sme zotrvali až do roku 2006.